Om te sien en te teken
Meeste mense gaan deur die lewe sonder om werklik te sien waarna hul kyk, en het ook voor op gestelde idees hoe iets lyk. Daarom is dit belangrik om eerstens te leer om dinge in verhouding met mekaar te sien, as ook die verskillende omstandighede, en ook om vaardig te raak en dus in staat te wees om met die hand werklik te teken wat die oog sien.
Wanneer ons waarneem en kyk na die natuur, het sy die werklikheid of dan foto’s, is alle dele sigbaar as vorms, nie as vorms wat omlyn is met donker lyne nie. Streng gesproke is daar nie omlyning in die natuur nie, slegs rande van kleure teenaan mekaar.
Bome word gesien as silhouette teen die lug, so ook berge en klowe. Huise en geboue word ook teen ‘n agtergrond gesien, wat ookal die agtergrond is.
Takke en klein takkies van kaal bome is lynreg, hulle is ook binne die grense van die boom se silhouet en vorm ‘n ligter kleur teen die lug.
Om meer vry en vertolkend te skilder is dit beter om nie die onderwerp te volledig en soos ‘n lyntekening op die doek te teken nie. Want hoe meer lyne en hoe meer presies jy teken, hoe minder gaan die skildery soos ‘n skildery lyk, dit gaan meer soos ‘n gekleurde tekening lyk.
Jy moet meer vry werk, dus meer oplet na die groter geheel en vorms, en hul met groot kwaste op doek plaas, werk vry-vloeiend, met kragtige sterk kwasbewegings, met ‘n kreatiewe benadering, sodat jou werkstuk ‘n vertolking word van dit wat jy sien.
Net omdat jy nie alles presies teken nie, beteken nie dat jy glad nie gaan teken nie, terwyl jy skilder teken jy, en neem waar, en besluit wat om volgende in te sit ens. Jy werk egter met patrone en vorms en nie met al die klein detail in die begin nie.
Dit gaan jou baie help as jy elke dag net vir 10 minute kan teken. Teken, nie om ‘n kopie te teken nie, maar om werklik te verstaan en te kyk vir die vorms en hul verhoudings tot mekaar.
Teken mense, diere, voorwerpe, en doen dit met waardering vir die diepte en kwaliteit van dit wat jy sien.
Een van die groot vreugdes in die lewe is dat ons nooit ophou om te leer nie. Hoe meer jy waarneem en teken, hoe meer leer jy oor kleurwaardes, lyn, vorm, ritme, intensiteit, ens.
Hoe meer jy oor ‘n onderwerp leer en dit teken, hoe beter sal jy dit kan skilder. So sal kennis en tegniek ‘n vaardigheid word wat jy leer bemeester en dit raak dan al hoe makliker, net soos wat jy ‘n motor bestuur, wat jy ook in die begin op elke beweging moes konsentreer, en later kom alles outomaties en gemaklik.
Maak klein “idee sketse”, van jou onderwerp, analiseer die verskillende moontlikhede en variasies. Doen verskillende tekeninge en studies met elke keer ander detail van figure, portrette, bome, blomme, voorwerpe, geboue, ens.
Hierdie sketse dien dan as verwysing sodra jy begin skilder, jy het dan klaar baie van jou onderwerp geleer, sodat jy , wanneer jy begin skilder baie meer vry en kreatief op jou doek kan werk.
Probeer om wanneer jy wel op die doek teken ook met “verlore” lyne te werk gebruik lyne sorgvuldig om iets te beklemtoon.
Om in vorms te dink:
Vorms, soos wat ons dit waarneem is nie altyd die vorm van die onderwerp nie, dit kan wees, maar dit kan ook die vorms van skaduwees, kleurvlakke, ens wees. Dit kan abstrakte of geometriese vorms wees, en kan oor die grense van voorwerpe en dinge gaan.
Vorm van skadu maak interessante ontwerp
Alle vorms in ‘n prent, ook die van die negatiewe spasie van die lug, of agtergrond is belangrik vir die groot geheel en patroon. Die negatiewe spasie van die lug b.v. sal die vorm van die bome of die perspektieflyn van die dak bevestig.
Driehoekige vorms sal gebruik word met die perspektief van strate, grenslyne, hekke en ens.
Dit is dus na die lyne en patrone wat jy oplet, ongeag die onderwerp, of dit van die werklikheid af is wat jy skilder of van ‘n foto in jou ateljee.
In Portretkuns, kan die onderwerp ook afgebreek word na geometriese of nie-objektiewe vorms. Hierdie vorms sal dan die groot komposisionele vorms wees en ook die kleiner vorms van skaduwee en lig vlakke.
Met Stillewes geld dieselfde benadering. ‘n Groot eenvoudige komposisionele vorm wat al die voorwerpe insluit word dan afgebreek in kleiner vorms van skadu, lig en kleure.
“Taking Your Line for a Walk”- soos Paul Klee
Die opwarm oefening vir hierdie week is “Taking your Line for a Walk” . Demonstrasie is in die week se video. Jy teken ‘n horison lyn en doen klein sketse waar jy elek keer die betekenis van die horisonlyn verander, soms kan dit ‘n rand van ‘n tafel wees, dan weer ‘n wasgoeddraad, dan ‘n treinbrug met ‘n trein wat oor die brug ry.
Nog ‘n goeie oefening is om ‘n stillewe op te stel, of gebruik dit wat jy voor jou op die tafel sien, en
- Kyk vir jou onderwerp, en laat jou oog gaan oor al die lyne, ligpunte en teksture, terwyl jy vir jou onderwerp kyk, teken jy op papier , maar…. sonder om op jou papier te kyk! Dis ‘n uitstekende regterbrein oefening. Soos wat jy stadig jou oog oor die onderwerp beweeg, teken jy op die papier. Eers aan die einde kan jy kyk, en jy sal verbaas wees oor die interessante lyne.
- Doen van die selfde onderwerp ‘n One liner, dit beteken jy mag kyk vir die papier waarop jy teken, asook vir jou onderwerp, maar hierdie keer lig jy nie jou pen op totdat die werk voltooi is. Werk slegs met lyne, nie skaduwees nie.