Oil paint rubbing Tegniek
Enige kunstenaar wil graag leer hoe om portrette te teken en skilder.
Maar ons voel baie keer nie gereed, want dit lyk alles baie moeilik.
Hierdie aanhaling van Hugh Laurie sê dit so treffend :
“It’s a terrible thing, I think, in life to wait until you’re ready. I have this feeling now that actually no one is ever ready to do anything.There is almost no such thing as ready. There is only now. And you may as well do it now. Generally speaking, now is as good a time as any.”
Dus geen rede om langer te wag nie, begin sommer vandag nog .
Oil paint rubbing Tegniek vir Portretstudies
Die Oil paint rubbing tegniek is ‘n maklike manier om te begin meer vertroud raak met portretstudies.
Eerstens gebruik ons met die Oil paint rubbing tegniek slegs drie kleure olieverf, Burnt Sienna, Ultramarine Blou en Wit.
Vir die Oil paint rubbing tegniek gebruik ons komplementěre kleure, jy kan dus ook ‘n groen en rooi olieverf gebruik of ‘n pers en geel kombinasie probeer.
Verder werk ons met ‘n toonwaarde foto, dus ‘n swart wit A5 foto. Deur op die toonwaardes te fokus leer jy om vorms, kontras , lig en donker, waar te neem.
Dit is belangrik dat ‘n portret lewensgetrou lyk. Om dit eg te laat lyk, asof daar beweging is.Vir lewensgetrouheid moet sekere karakter eienskappe wys in ‘n skildery.
Dit gebeur dikwels dat selfs al werk mense van foto;’s af; hul nog steeds nie die verhoudings en proporsies reg kry nie.
Om ‘n portret studie van ‘n foto af te doen kan problematies wees, veral wanneer jy vry hand werk. Jy kan natuurlik altyd die blokkies manier gebruik en ‘n foto op skaal vergroot, maar dikwyls verloor jou skets dan die spontaniteit van ‘n los en vry skets.
Wanneer jy graag wil leer om uitstekende gelykenis te kry met portretkuns, dan is dit belangrik dat die oë in verhouding is met die neus, die lippe en die kante van die gesig.
Die “scale divider” sal jou help die regte verhoudings te kry in jou sketse, nie net in die individuele elemente in die skets nie, maar ook tussen die referensie foto en jou skets.
Met ander woorde,wanneer jy ‘n foto gebruik vir referensie, gebruik die “scale divider” tussen die foto en jou skets soos wat jy werk, om die heel tyd seker te maak jou verhoudings is reg.
Jou skets kan of groter of kleiner wees as die referensie foto, solank jy die hulpmiddel gebruik sal jou tekening die regte skaal wees. .
Kom ons kyk net weer na die proporsies van die gesig, dit help baie as jy hierdie eenvoudige reëls ken.
Proporsies vir Portret studie vir Oil paint rubbing Tegniek
Begin om te kyk na die vorm van die skedel, gesig, detail van die oë, neus,ore, mond en hare volg. Daarna word lig en skadu ingesit.
Dit help om soveel as moontlik sketse te maak. Wanneer jy ‘n portret doen van reg voor, moet jy oppas om nie simbole te teken nie, maar wel dit wat jy werklike daar sien. ‘n Gesig is nie simmetries nie.
Posisie van die gelaatstrekke:
Die plasing van die gelaatstrekke moet op diesellfde wyse in aanmerking geneem word. Die konstruksieplanne is gebaseer op gemiddelde resultate wat verkry is en moet nie as vaste reëls beskou word; maar as riglyne gebruik word tot jy meer ondervinding opgedoen het.
- Die maat van ‘n kop se buitelyn is ongeveer twee eenhede breed en drie eenhede lank.
- ‘n Vertikale middellyn sal help om die tekening simmetries te hou.
- Die oë word op ‘n lyn halfpad tussen die bokant en die onderkant geplaas.
- Die neus se onderkant is effens bokant die lyn wat die onderste helfte in twee verdeel.
- Die onderste lyn van die mond is ongeveer halfpad tussen die neus en die ken.
- Die afstand tussen die oë is gelyk aan die wydte van een oog.
- Die onderkant van die neus is net so wyd soos die afstand tussen die oë.
- Die mondhoeke is byna regoor die middelpunte van die oë.
- Die afstand tussen die haarlyn en die wenkbroue is omtrent gelyk aan die neus se lengte.
- Die bokant van die oor is op een lyn met die wenkbroue, en die oorlobbe is op een lyn met die onderkant van die neus.
- Die nek is byna so wyd soos die gesig.
Benodighede vir Oil paint Rubbing tegniek
- A5 swart wit referensie foto van karaktervolle gesig
- A3 wit papier
- 2 kleure olieverf soos burnt sienna en ultramarine blou
- White spirits of geurlose terpentyn
- 2 klein houertjies, lappies en lepel om verf mee aan te maak
- Bruin Pastelpotlood/ houtskool, wit olieverf of potlood
Stap 1
- Berei papier voor met verdunde burnt sienna olieverf en terpentyn mengsel.
- Wend verf aan met lappie
Stap 2
- Verdeel A3 papier in kwarte, teken horisontale en vertikale lyne in die middle, heirdie is baie belangrik want so kan jy beter meet met die “scale divider”
- Merk ‘n duidelike kol in die middel of enige plek vir maklike verwysing
- Doen dieselfde stappe met jou referensie foto
Stap 3
- Teken portret met behulp van Scale Divider
- Gebruik bruin pastel potlood
- Foute kan uitgevee word met lappie met terpentyn en burnt sienna
Stap 4
- Maak ultramaryn blou verf en terpentyn mengsel aan
- Wend toonwaardes aan met komplementěre kleur soos ultramarine blou
- Gebruik hiervoor ‘n lappie wat jy in verfmengsel doop
Stap 5
- Ligpunte/ Highlights kan met wit potlood of wit olieverf aangebring word
Stap 6
Voltooi die portret met pastel potlood, pastelle, houtskool en wit olieverf