Deel 1 -Inleiding:
Olieverf het ‘n rykheid, glans en intensiteit soos geen ander medium nie. Toe olie as bindmiddel vir pigment begin gebruik word iewers in die vyftiende eeu was die nuwe medium bewonder vir die lieflike juweelagtige kleure en glansryke afwerking, terwyl die kwaswerk duidelik sigbaar is in die tekstuur. Skrywers roem oor die “inner light” van die deurskynende nuwe medium wat kleure reflekteer en onderliggende kleure laat deurskyn deur verskillende lae van verf.
Baie mense het ‘n vooropgestelde idee oor die soort skildery wat met olieverf gedoen is, hulle sien Constable se pragtige groot doeke, of Adriaan Boshoff se kleurvolle werk vol atmosfeer, al die ryk bruine en groene en blou kleure, wat die produk is van ure en ure se werk en beplanning, en dit is nie ‘n verrassing dat hul besluit hulle sal dit nooit kan doen nie.
Maar soos wat jy deur die handleiding en oefeninge gaan werk sal jy agterkom dat daar baie verskillende style en maniere is om te werk.
Olieverf is ‘n baie veelsydige, gebruikersvriendelike medium. Dit is moontlik om in die nat verf te werk, oor die droë verf te werk, om in die verf met ‘n skerp voorwerp te krap, of om selfs al die verf af te skraap en weer oor te begin. Jy kan met kwaste, verfmesse, lappe en selfs jou vingers werk. Jou werk kan vol detail, groot of klein, abstrak of realisties wees. In die begin is dit beter om met ‘n groter kwas te werk as wat jy normaalweg sou gebruik. Baie mense is soms ‘n bietjie bang om te begin, maar die groter kwas stel jou instaat om in die begin meer sterk en ferm te werk en die eerste blok te oorkom deur “aan te val”.
Soos wat jy vorder kan jy jou eie benadering ontwikkel om met ‘n skildery te begin.. Jy kan alla prima werk, wat beteken dat alles in een werksessie klaar gemaak word, ‘n skildery vol lewendige kwaswerk. Of jy kan besluit om die verf te verdun soos met waterverf en eers met ‘n lap aan te wend om die doek eers te kleur. Daarna kan die verf opgebou word, deur laag vir laag te laat droog word voordat die vlolgend laag geverf word, om so ‘n ryk oppervlak vol kleur en tekstuur te skep. Verf kan dus verdun word na deurskynende glanslae of opgebou word in dik impasto relief.
Gelukkig kan almal hierdie tegnieke aanleer en is dit nie net vir mense wat kunsopleiding gehad het nie. Al wat nodig is om te begin is om jou kwas in jou hand te neem, bietjie verf uit te druk en nie lank nie, dan het jy resultate.. Dit mag miskien nie perfek wees nie, maar jy sal verbaas wees wat jy kan doen.
Elke kunstenaar ontwikkel met tyd sy eie styl, amper soos ‘n handtekening. Dit kom met eksperimenteer, observering en waarneming van ander kunstenaars en om verskillende metodes en benaderings uit te toets. So doen jy kennis op van alle moontlikhede en beperkings en natuurlik ook van wat jy geniet om te doen. Sommige kunstenaars benader ‘n kunswerk intellektueel, met groot beplanning. Ander weer hou net eenvoudig daarvan om met kleur te speel en geniet die uitdaging wat die verf hulle bied. Die belangrikste is dat jy geniet wat jy doen en dat jy jou eie styl vind om in te werk.